Tapasztalataim alapján sajnos egyre több a figyelem,- és koncentrációs zavarral illetve tanulási,
- magatartási,- és viselkedés problémával küzdő gyermek. Nagyon sokan idegrendszerileg éretlenül
kerülnek be az iskolapadba és próbálnak megfelelni a követelményeknek, ami számukra sokkal nehezebb
és sokkal több energiát vesz igénybe. Itt meg kell említenem gyakran előforduló tünetként
a korai reflexeket vagy más néven a csecsemőkori reflexeket. Ezek a reflexek az agytörzs által irányított
olyan összetett, automatikus mozgásminták, amelyek a környezet ingereire válaszolnak és az életben maradást szolgálják.
Meglétük a csecsemő idegrendszeri és izomtónusbeli fejlettségéről adnak információt.
A központi idegrendszer érésének hatására, idővel gátlás alá kerülnek és helyettük sokkal szervezettebb,
akaratlagosan irányítható mozgásminták lépnek be. A visszamaradt csecsemőkori reflexek fejlődésbeli késést,
idegrendszeri éretlenséget eredményezhetnek. Gyakori jel lehet a tanulási nehézség, a tájékozódási,-
és egyensúlyi nehézség, a gyengébb finommotorikai képesség, fáradékonyság vagy éppen a túlzott lobbanékonyság,
a figyelem,- és koncentrációs nehézség, az ügyetlenség, bepisilés, stb. Ha időben nem vesszük észre a lemaradást vagy azt,
hogy a gyerekünk rendszeresen küzd a tanulással vagy az egyszerűbb sporttevékenységekkel
akkor bizonyos előnytelen mozgásformák rögzülhetnek, továbbá kialakulhat önbizalomhiány,
tanulás iránti motiválatlanság is. A tanulási ösztön velünk születik és életünk végéig elkísér.
Mint ösztöncselekvés, a tanulás is örömérzést okoz, az öröm és sikerélmény pedig motivációt ad az újrapróbálkozáshoz.
Az általam elsajátított mozgásterápia (Kulcsár Mihályné) módszerével segítséget nyújthatok olyan gyerekeknek,
akiknek tanulási nehézségeik vannak, magatartás,- vagy viselkedés problémával rendelkeznek, iskolaéretlenek,
nincs meg a motivációjuk a tanuláshoz vagy megerősítésre van szükségük ahhoz, hogy jobban
menjen a tanulás vagy akár a sportolás. Ennek az alternatív módszernek a lényege, hogy megerősítjük
az idegrendszert egy speciális, személyre szabott, mozgáson alapuló feladatsorral.