A tanulás öröm is lehet mozgásfejlesztés

Tapasztalataim alapján sajnos egyre több a figyelem,- és koncentrációs zavarral illetve tanulási, - magatartási,- és viselkedés problémával küzdő gyermek. Nagyon sokan idegrendszerileg éretlenül kerülnek be az iskolapadba és próbálnak megfelelni a követelményeknek, ami számukra sokkal nehezebb és sokkal több energiát vesz igénybe. Itt meg kell említenem gyakran előforduló tünetként a korai reflexeket vagy más néven a csecsemőkori reflexeket. Ezek a reflexek az agytörzs által irányított olyan összetett, automatikus mozgásminták, amelyek a környezet ingereire válaszolnak és az életben maradást szolgálják. Meglétük a csecsemő idegrendszeri és izomtónusbeli fejlettségéről adnak információt. A központi idegrendszer érésének hatására, idővel gátlás alá kerülnek és helyettük sokkal szervezettebb, akaratlagosan irányítható mozgásminták lépnek be. A visszamaradt csecsemőkori reflexek fejlődésbeli késést, idegrendszeri éretlenséget eredményezhetnek. Gyakori jel lehet a tanulási nehézség, a tájékozódási,- és egyensúlyi nehézség, a gyengébb finommotorikai képesség, fáradékonyság vagy éppen a túlzott lobbanékonyság, a figyelem,- és koncentrációs nehézség, az ügyetlenség, bepisilés, stb. Ha időben nem vesszük észre a lemaradást vagy azt, hogy a gyerekünk rendszeresen küzd a tanulással vagy az egyszerűbb sporttevékenységekkel akkor bizonyos előnytelen mozgásformák rögzülhetnek, továbbá kialakulhat önbizalomhiány, tanulás iránti motiválatlanság is. A tanulási ösztön velünk születik és életünk végéig elkísér. Mint ösztöncselekvés, a tanulás is örömérzést okoz, az öröm és sikerélmény pedig motivációt ad az újrapróbálkozáshoz. Füle Fruzsina pszichológus
Az általam elsajátított mozgásterápia (Kulcsár Mihályné) módszerével segítséget nyújthatok olyan gyerekeknek, akiknek tanulási nehézségeik vannak, magatartás,- vagy viselkedés problémával rendelkeznek, iskolaéretlenek, nincs meg a motivációjuk a tanuláshoz vagy megerősítésre van szükségük ahhoz, hogy jobban menjen a tanulás vagy akár a sportolás. Ennek az alternatív módszernek a lényege, hogy megerősítjük az idegrendszert egy speciális, személyre szabott, mozgáson alapuló feladatsorral.